Automatická prevodovka – ako jazdiť s automatom

Reference Quantum Slovensko Chiptuning, Adblue OFF Audi Q5 2.0TDi

Ako sa vyvarovať častých chýb pri vozidle s automatickou prevodovkou, predĺžiť jej životnosť a docieliť nižšej spotreby.

Vozidlá s automatickou prevodovkou na slovenskom trhu rapídne pribúdajú a slovo automat v spojení s autom je dnes už bežná záležitosť. Radi by sme všetkým majiteľom týchto vozidiel dali pár tipov, ako automatickú prevodovku správne a efektívne používať, a vyvarovať sa častých chýb, ktoré životnosť automatickej prevodovky znižujú.

Nevyraďujte na križovatkách do neutrálu

Začneme základnou zásadou pri používaní automatickej prevodovky, ktorá sa u vodičov moc nevyskytuje, ale u vodičiek sa s tým stretávame vcelku bežne. V prípade, že jazdíte s automatom, tak na križovatkách nikdy nevyraďujte na (N). Nechajte radiacu páku stále v polohe (D), aj keď vám zrovna „padla“ na semafore červená. Pochopiteľne stojíte na brzde, aby sa vozidlo nedalo do pohybu, ale vyraďovanie je zbytočné. Preradenie na (N) alebo (P) odporúčame len keď viete, že budete stáť dlhší čas, napr. pred železničným priecestím. Tam je pochopiteľne najlepšie preradiť do parkovacej polohy (P) a vypnúť motor.

Zaťahujte ručnú brzdu pred preradením do polohy P

Ďalšou veľmi dôležitou vecou pre predĺženie životnosti automatickej prevodovky je používanie ručnej brzdy. Ak zastavíte kdekoľvek, či už na rovine alebo v kopci, je dobré najprv zatiahnuť ručnú brzdu a až potom preradiť do polohy (P) a vypnúť motor. Je to preto, aby váha vozidla, ktoré nie je na úplnej rovine, nebola prenášaná na automatickú prevodovku. To si môžete sami vyskúšať. Ak ručnú brzdu nepoužijete, tak je pri opätovnom naštartovaní preradenie z polohy (P) na (D) alebo (R) tuhšia. To je spôsobené práve tým, že ste nechali celú váhu auta iba na prevodovke. Tým dochádza k jej rýchlejšiemu opotrebeniu a zničeniu.

A do tretice vám poradíme, ako s automatom jazdiť úsporne

Ak idete mimo mesta a chcete ísť rýchlosťou 90 km / h, ozbehnite sa dynamicky na vyššiu rýchlosť (cca 95 – 97 km / h). Následne popustite plynový pedál a iba využitím zotrvačnosti klesnite na požadovanú rýchlosť. Veľa vodičov drží auto stále pod plynom. Tento štýl jazdy zvyšuje spotrebu až o 35% PHM. Teda, aby ste znížili spotrebu auta s automatickou prevodovkou, pokúste sa dosiahnuť čo najrýchlejšie (bez kickdownu) o trochu viac ako je vami požadovaná rýchlosť. Následne stiahnite nohu z plynu a udržujte cieľovú rýchlosť iba ľahkou korekciou na plyne.

Životnosť olejovej náplne

Ďalším pálčivým problémom u automatickej prevodovky je životnosť olejovej náplne. Má sa meniť v určitých intervaloch alebo vydrží po celú dobu prevádzky vozidla? Ani jednotliví výrobcovia Vám na túto otázku nedajú rovnakú odpoveď.

Článok na tému „Výmena oleja v automatickej prevodovke – áno / nie“ pre Vás pripravujeme.

Quantum Tuning nabízí profesionální chiptuning vozidel s automatickou převodovkou. V případě úpravy sw v ECU se musí brát výrazný zřetel na to, zdali je vozidlo vybaveno manuální nebo automatickou převodovkou. Důvodem je odlišná úpravy motorových map. Každá firma, která nabízí chiptuning, by se Vás vždy měla dotázat, jaký typ převodovky ve vozidle máte.

Máte nějaký technický dotaz, který se týká automatické převodovky? Napište nám na info@quantumchiptuning.cz a my Vám na něj rádi odpovíme.